Diamantový šperk zo zahraničného e-shopu

Autor: Anton Schwartz | 11.10.2016 o 7:30 | Karma článku: 3,33 | Prečítané:  1019x

      Po mojej dlhšej odmlke, nie že by nebolo o čom písať zo sveta diamantov, som si povedal, že predsa len v tom prichádzajúcom predvianočnom období zverejním zopár rád.  

      Tak sa nám tu na tom Slovensku rozmohli výhodné nákupy diamantových šperkov zo zahraničia. Prečo o tom píšem, keď na tom nie je nič zlé! Zákazník hľadá dobrú cenu a porovnateľnú kvalitu. Áno, na tom teda nie je nič zlé!

      Ale. A už asi tušíte, že niečo nie je v poriadku. Tak teda, veru že nie je! Pri kúpe diamantových šperkov zo zahraničia asi málokto číta všeobecné obchodné podmienky, reklamačný poriadok, podmienky vrátenia tovaru (storno obchodu) zakúpeného v e-shop obchode, teda kúpe “na diaľku”.

      Nebudem sa rozpisovať o rôznych malých, lokálnych e-shopoch, ale poďme rovno k veľkej rybe, teda jeden z významných celosvetovo pôsobiacich obchodníkov prevádzkujúcich e-shop na predaj diamantov a diamantových šperkov, ktorého meno tu uvádzať nebudem, má v obchodných podmienkách uvedené nasledovné :

  • BEZPLATNE poskytujeme služby, servis k šperkom zakúpeným u nás. V praxi :  ak si u nás zakúpite napr. prsteň, tak Vám ho bezplatne upravíme - zmenšíme alebo zväčšíme. Stačí ak nám u nás zakúpený šperk zašlete v originálnom balení na adresu : je v rámci EÚ - našťastie. No, a tu začína problém. Vaša zásielka musí byť poistená na hodnotu šperku, v prípade, že zásielka poistená nebude, odmietame takúto zásielku prevziať. Ak ste splnili podmienku poistenia zásielky, tak po prevzatí zásielky náš expert posúdi pravosť a kvalitu diamantu, a ak tá nebude sedieť, tak Vám zásielku obratom vrátime na Vaše náklady.

      Tak teda, síce Vám garantujú bezplatný servis, ale Vy svoj šperk asi ťažko pošlete na adresu v EÚ, a to s podmienkou poistenia prepravy. Aby ste rozumeli, všetky kuriérske služby majú výluku z poistenia prepravy šperkov, drahokamov, drahých kovov, a iných cenín. Čiže budete riešiť rébus, ako Váš šperk, diamant dostať späť k predajcovi. Jednoduché to rozhodne nebude, aj keď spôsob existuje, no lacné to nie je, a náklady znášate Vy. Ak by ste tento rébus predsa len vyriešili, tak počítajte s tým, že náklady na odoslanie šperku, diamantu k Vám po úprave, zadarmo nebudú. Predajca Vám totiž garantuje bezplatný servis súvisiaci so šperkom, nie s jeho doručením.

  • MOŽNOSŤ vrátenia tovaru bez udania dôvodu v lehote do 30 dní. Túto frázu mám najradšej. Áno, legislatíva EÚ zaviazala všetkých predajcov ponúkajúcich tovar prostredníctvom napr. e-shopov, k povinnosti zrušiť uzavretý obchod na diaľku v lehote do 30 dní, čím chráni spotrebiteľskú verejnosť, a vrátiť sumu nákupu kupujúcemu.

      A sme doma. Objednali ste si tovar, ktorý ste videli na obrázku. Podotýkam, v drvivej väčšine sú na webových stránkach zobrazené počítačom vymodelované vizualizácie šperkov, ktoré majú fantastickú vizáž, nečudujte sa, je to predajný marketing. Tak napríklad, model prsteňa na obrázku je vizualizovaný s diamantom 1 ct, ale vy si môžete objednať šperk s diamantom 0,25 ct, čo je teda proporčne aj velkostne niečo celkom iné. Samozrejme, aj Vaša cena je iná (výrazne nižšia) ako pri šperku na obrázku pri 1 ct. diamante. Takže sa nečudujte, ak to čo ste si objednali vyzerá v realite tak trochu ináč ako na obrázku. 

      Jedna moja skúsenosť : môj kamarát si u mňa objednal prsteň pre manželku na základe obrázku - vizualizácie modelu, ktorý videl vo zväčšenej velkosti na celej ploche obrazovky svojho počítača, a tak si ani neuvedomil, že diamanty, ktoré vidí sú skreslene veľké. Keď som mu ukázal hotový šperk, bol velmi sklamaný, nakoľko on čakal, že tie diamanty budú velké. Záver bol, že obchod sa nekonal. Preto najradšej objednávky riešim osobne, a zákazníkom pred objednaním ukazujem reálny model šperku, vzor zhotovený zo striebra spolu so vzorkovníkom - reálne velkosti kameňov.

     Ale poďme späť. Ak chcete odoslať zakúpený diamant, resp. šperk naspäť predajcovi v lehote do 30 dní, tak sa ocitnete znova pri probléme, ako ho pošlete naspäť. Zásielka musí byť totiž poistená, musíte ju poslať späť bez zjavných známok používania, bez poškodenia, napr. ani certifkát nesmie javiť žiadne známky poškodenia, pokrčenia, kvapky, fľaky a pod.. Teda asi chápete, že aj keď ako spotrebiteľ máte právo vrátiť späť objednaný diamant, resp. šperk v lehote do 30 dní od jeho prevzatia, budete mať značný problém tento tovar predajcovi doručiť, teda obchod stornovať, a to sme stále v rámci krajín EÚ. Predstavte si, aké komplikácie Vám vzniknú, teda okrem tých so spiatočným doručením, ak by ste si objednali šperk, alebo diamant z krajín mimo EÚ. Teda z “tretích” krajín, kde pri vstupe takejto zásielky na územie SR je kuriér, prepravca povinný zabezpečiť preclenie takejto zásielky, t.j. budete povinný zaplatiť clo a DPH. V prípade vrátenia tovaru napr. do USA, Číny a pod., budete riešiť ďalší rébus s problémom “zrušenia” JCD (jednotnej colnej deklarácie) a teda vrátenia zaplateného cla a DPH.

Resume :

      Netvrdím, že nákup diamantov, resp. diamantových šperkov nemôže byť výhodný prostredníctvom zahraničných e-shopov. Odporúčam ale poriadne si preštudovať všeobecné obchodné podmienky daného e-shopu, reklamačný poriadok a podmienky vrátenia tovaru. To, čo sa Vám zdá byť prirodzene jednoduché a výhodné, spravidla až tak jednoduché a výhodné nie je.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Harabin uniká disciplinárnym trestom

Sudcovi hrozí pokuta, preradenie na súd nižšieho stupňa, ale aj strata talára. Kolegovia ho zatiaľ ani raz neuznali za vinného.

KOMENTÁRE

Ako Danko začal mať problém s kebabom

Keď to hovoril Breivik, vraveli sme, že mu straší vo veži.


Už ste čítali?